Termeni si Conditii TES Travel

Termeni si conditii de utilizare a website-ului www.testravel.ro :

In momentul in care ati accesat sau utilizat website-ul www.testravel.ro, sunteti de acord cu termenii si conditiile de mai jos. Acesta este site-ul oficial si administrat de S.C. Pagini Europene S.R.L- Agentia de turism Tes Travel, cu sediul in Brasov, Str Republicii nr 50.


Modificarea termenilor şi condiţiilor

Tes Travel îşi rezervă dreptul de a modifica oricând şi în orice mod prevederile din termenii şi condiţiile inscrise, fără nici o notificare prealabilă şi fără a fi obligată să îndeplinească vreo formalitate faţă de utilizatori.Orice modificare este acceptată necondiţionat şi în totalitate de către utilizatorii site-ului prin simpla utilizare a acestuia, iar neacceptarea oricărei modificări atrage obligaţia respectivului utilizator de a înceta imediat accesarea site-ului şi/ sau utilizarea în orice mod a serviciilor Tes Travel.


Drepturile utilizatorului :

Utilizatorul www.testravel.ro are dreptul sa vizualizeze site-ul pe monitorul calculatorului, sa tipareasca parti ale continutului site-ului pe suport de hartie si sa salveze pagini in format electronic, obtinerii de informatii privind ofertele turistice ale Tes Travel, descrierea destinatiilor, abonare la newsletter, cereri de rezervari, suport on-line etc numai in scopuri personale, nu comerciale .


Obligatiile utilizatorului www.testravel.ro:

Sunteti de acord sa respectati urmatoarele obligatii incluzand (fara a se limita): 

 - responsabilitatea financiara pentru toate tranzactiile efectuate in contul sau in numele dvs . 

- aveti varsta peste 18 ani si capacitatea legala de a initia actiuni juridice

- garantarea veridicitatii datelor furnizate despre dvs. sau membrii familiei dvs. 

- neutilizarea Site-ului in scopuri speculative, a generarii de rezervari false sau frauduloase. 

- interzicerea transmiterii materialelor politice, rasiste , pornografice sau a altor materiale care contravin legii

- obligativitatea de a nu altera, copia, transmite, vinde, afisa, distribui, licentia sau reproduce continutul Site-ului cu exceptia utilizarii in scop personal si necomercial a unei singure copii a informatiei continuta in Site.

Utilizatorul www.testravel.ro nu are dreptul sa foloseasca (in forma existenta sau modificata) in scop comercial continutul site-ului.

 Utilizatorul www.testravel.ro nu are dreptul sa inlature notificarea despre drepturile de autor si/sau marca inregistrata de pe copiile continutului.
Copiile vor fi facute doar conform termenilor de utilizare.

 Utilizatorul www.testravel.ro nu are dreptul de a crea baze de date prin descarcarea pagina cu pagina a continutului site-ului.

 

Conditiile generale de rezervare si achizitionare servicii pe www.testravel.ro

O rezervare efectuata pe Site va fi considerata drept intentia dvs. de a achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic .

 Daca cererea dvs. va fi acceptata, veti primi un e-mail de confirmare de la Tes Travel si va intra in vigoare Contractul cu Turistul.  

Serviciile turistice publicate sunt in functie de disponibilitatea la un moment dat al Furnizorilor. Termenii si conditiile Furnizorului (incluzand regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui Site. 

Termenii Furnizorilor pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plata, obligatii, anulari, modificari ale rezervarilor si restituiri de bani (daca este cazul) ori restrictii de alta natura. Unele companii aeriene pot impune taxe suplimentare.

Tes Travel nu este responsabila pentru costurile care pot sa apara in momentul transferurilor de la un aeroport / terminal la altul iar unele hoteluri pot colecta diferite taxe locale. 

  

Modificari /Anulari

Modificarea sau  Anularea serviciului rezervat sau achizitionat se va face in functie de Termenii si Conditiile fiecarui Furnizor. In cazul in care doriti anularea sau modificarea unui serviciu rezervat sau achizitionat, este responsabilitatea dvs de a informa in scris sau telefonic Tes Travel despre intentiile dvs.  

Este posibil ca in anumite cazuri sa nu puteti anula / modifica anumite servicii turistice si va trebui sa respectati anumite cerinte pentru aceste actiuni. 

Tes Travel sau Furnizorul accepta toate formele de cereri scrise. Tes Travel sau Furnizorul nu pot anula / modifica serviciul turistic inainte de a primi cererea dvs ferma. Puteti anula rezervarea dvs prin intermediul Site-ului in concordanta cu termenii si conditiile Furnizorului. 

In eventualitatea modificarii unei rezervari (incluzand, dar fara a se limita, anulari, restituiri de sume, schimbari de nume), Tes Travel isi rezerva dreptul de a aplica anumite taxe pentru a acoperi costurile administrative care pot rezulta din aceasta actiune. Aceste taxe difera fata de taxele impuse direct de catre Furnizor. 

 

Plata

Nu se accepta alte modalitati de plata in afara celor prezentate pe Site si nu ne asumam nici o responsabilitate pentru sumele de bani trimise prin curierat. 

  In functie de termenii si de conditiile impuse de hoteluri, la momentul rezervarii vi se poate cere plata integrala sau partiala a serviciului rezervat, iar plata va fi efectuata in contul Tes Travel.

 Tes Travel sau Furnizorul nu-si asuma nici o obligatie de a emite biletele, voucher-ul sau alte documente de calatorie in cazul neplatii integrale a serviciilor comandate. In orice situatie, sunteti responsabil pentru plata sumelor aferente serviciilor turistice comandate. 

 Tes Travel sau Furnizorul isi rezerva dreptul de a incasa suplimentar orice taxe (sau comisioane) care pot sa apara in momentul rezervarilor. In acest caz veti fi informat despre comisioanele aplicabile. Tes Travel isi rezerva dreptul de a transfera costurile generate de penalizarile de charge back.

 

Plata cu cardul

Sistemul de plata on-line presupune efectuarea platilor prin intermediul cardurilor intr-un mediu securizat. Platile on-line efectuate pe site-ul nostru beneficiaza de protocolul de securitate 3D Secure (Verified by Visa şi MasterCard Secure Cod). 3D Secure inseamna o noua abordare globala a autentificarii cumparatorilor si vanzatorilor in tranzactii sigure pe Internet. Aceasta masura de siguranta presupune redirectionarea utilizatorului in momentul efectuarii platii pe o pagina securizata unde inregistrarea fiecarui detinator de card se face prin atribuirea unui cod de autorizare pentru fiecare tranzactie online. Cardurile acceptate la plata sunt cele emise sub siglele VISA (Classic si Electron) si MASTERCARD (inclusiv Maestro, daca au cod CVV/CV2).
Pentru finalizarea tranzactiei in conditii optime va trebui sa furnizati:
Numele posesorului de card
Codul cardului (cele 4 grupe de cifre mentionate pe fata cardului, fara spatii)
Data expirarii cardului
Codul CVV (ultimele trei cifre de pe spatele cardului inscriptionate pe banda cu semnatura)
Tranzactiile se vor efectua in lei, indiferent de cardul dumneavoastra, in conditiile agreate cu Banca emitenta a cardului dumneavoastra. Site-ul nostru nu solicita si nu stocheaza nici un fel de detalii referitoare la cardul dumneavoastra.

 

Confidentialitatea datelor :

Prin acordul Dvs. exprimat prin accesarea si utilizarea www.testravel.ro datele cu caracter personal si orice alte informatii furnizate de Dvs. pot fi prelucrate si utilizate de S.C. Pagini Europene S.R.L. in orice activitati si scopuri legate de marketing si in scopul realizarii de baze de date si utilizarea acestora oricare ar fi ele.

 

Drepturi de proprietate intelectuala :

Materialele prezentate in cadrul website-ului www.testravel.ro si eventualele informatii transmise prin intermediul postei electronice sunt proprietatea S.C. Pagini Europene S.R.L sau a partenerilor sai, dupa caz, si sunt protejate prin drepturi de autor, drepturi de marca si alte drepturi de proprietate intelectuala.

 

Prelucrarea datelor cu caracter personal :

Conform Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, in privinta acestui site, datele personale pe care ni le furnizati despre dumneavoastra ori o alta persoana sunt administrate, in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, de catre S.C. Pagini Europene S.R.L, operator de date cu caracter personal inregistrat sub nr. 19385. Scopul colectarii datelor este: furnizarea de bunuri si servicii. 

Sunteti obligat(a) sa furnizati unele dintre aceste date si puteti in mod optional sa furnizati alte informatii suplimentare, toate aceste informatii fiind necesare pentru furnizarea de bunuri si servicii. Refuzul furnizarii informatiilor obligatorii de catre dvs. determina imposibilitatea accesarii serviciilor unde v-au fost solicitate informatiile obligatorii respective. 

Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii de catre operator si sunt comunicate numai urmatorilor destinatari: angajatii si anumiti colaboratori ai S.C. Pagini Europene S.R.L care se ocupa de furnizarea si de intretinerea infrastructurii legate de serviciile pe internet oferite pe acest site, precum si anumite categorii de utilizatori ai serviciilor pe internet, functie de conditiile de utilizare ale fiecarui serviciu. 

Conform Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata, la S.C. Pagini Europene S.R.L, Brasov, Str Republicii nr 50 ap 5. Daca unele din datele despre dumneavoastra sunt incorecte, va rugam sa ne informati cat mai curand posibil.

 

Clauze de neraspundere :

Site-ul www.testravel.ro este un site cu continut informativ. Tes Travel nu isi asuma nici o responsabilitate cu privire la corectitudinea si exactitatea acelor informatii.

Tes Travel nu garanteaza in nici un fel, explicit sau implicit, realitatea, actualitatea si integralitatea datelor si informatiilor prezentate pe site. Eventualele neconcordante sau erori care pot aparea la un moment dat intre continutul site-ului si informatiile reale nu implica nici o raspundere, de orice natura, pentru Tes Travel.

Datele si informatiile accesibile publicului pe acest site nu constituie recomandari, garantii, consultanta sau angajament din partea Tes Travel.

Tes Travel nu va putea fi tinuta raspunzatoare fata de nici o persoana/entitate pentru nici un fel de daune care ar rezulta, direct sau indirect, din utilizarea site-ului www.testravel.ro sau ca urmare a oricarei erori sau omisiuni.

Tes Travel actioneaza si ca agent pentru terti furnizori cum sunt: liniile aeriene, hoteluri, companii de inchiriat masini precum si alti Furnizori de Servicii Turistice - denumiti in continuare Furnizori. 

Tes Travel nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de Furnizori si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit) acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest Site.

Aceste reguli sunt in conformitate cu legislatia romana in vigoare. Incalcarea prevederilor acestui document constituie o violare a drepturilor Tes Travel si poate atrage raspunderea civila, contraventionala sau, dupa caz, penala a persoanei in culpa. Conflictele aparute in legatura cu termenii de utilizare ale site-ului vor fi supuse spre solutionare instantelor judecatoresti. 

Acest site poate contine linkuri catre diverse site-uri. Atunci cand accesati aceste site-uri, va aflati implicit in afara site-ului www.testravel.ro si aveti obligatia de a respecta termenii si conditiile de utilizare ale noilor site-uri accesate

CONTRACTUL CU TURISTUL

de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr._ din_____

Partile contractante
Societatea Comercială S.C. PAGINI EUROPENE S.R.L cu sediul în Brasov str.Republicii nr.50, ap 5 , CUI 14612719 , titulară a Licenţei de turism nr. 5481/12.11.2013 pentru Agenţia de turism TES TRAVEL, cu sediul în BRASOV str.Republicii nr. 50, reprezentată prin ADINA IORDACHE, în calitate de DIRECTOR denumită în continuare Agenţia,
Şi Turistul/Reprezentantul turistului
Domnul / Doamna ________________ domiciliat/a in___________ , telefon______________ posesor/posesoare al buletinului/cărţii de identitate seria__ nr.__, au convenit la incheierea prezentului contract.

I. Dispoziţii generale
1. Agenţia comercializează pachete de servicii turistice în următoarele variante:
a) servicii turistice la cerere, care se referă la programele organizate în mod special, ca urmare a solicitărilor turiştilor, denumite în continuare servicii la cerere;
b) servicii turistice preorganizate de agenţia de turism şi puse la dispoziţie clientului prin materiale de prezentare de tipul: cataloage, broşuri, pliante şi alte oferte letrice, denumite în continuare servicii din oferta standard;
c) servicii turistice interne, comercializate pe bază de vouchere de servicii turistice interne sau bilete de odihnă şi/sau de tratament, denumite în continuare bilete de odihnă şi/sau de tratament. Aceste servicii reprezintă un caz particular al serviciilor turistice din oferta standard.
Prezentul contract deţine prevederi comune celor trei variante de servicii turistice, precum şi prevederi specifice fiecăreia dintre ele.
2. Bonul de comandă, confirmarea de servicii, biletul de odihnă şi/sau de tratament, precum şi oferta standard a agenţiei de turism expusă în materialele de prezentare fac parte integrantă din prezentul contract.

II. Obiectul contractului îl constituie vanzarea de catre Agenţie a pachetului de servicii înscris în voucher, bilet de odihnă – tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract şi eliberarea documentelor de plată.
Caracteristicile serviciilor turistice la care se obligă Agenţia se află descrise în materialele de prezentare (cataloage, broşuri, pliante, oferte letrice), în cazul ofertei standard şi a biletelor de odihnă şi/sau de tratament, sau în confirmarea de servicii, în cazul serviciilor la cerere.
Orice alte servicii turistice neînscrise în materialele de prezentare sau în confirmarea de servicii nu fac obiectul prezentului contract şi nu atrag răspunderea Agenţiei.
Servicii contractate:
Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in curs de confirmare)
In cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport, etc), agentia va oferi turistului o varianta alternativa, sau va returna integral avansul.

III. Conditii speciale- early booking, rezervari timpurii, last minute
1. In cazul renuntarii la pachetele de servicii turistice care includ bilete de avion (daca renuntarea se face dupa ce biletele de avion au
fost emise, indiferent de numarul de zile ramase pana la momentul plecarii), restituirea contravalorii biletelor de avion si a taxelor de aeroport se face in functie de conditiile de renuntare / penalizare ale companiei aeriene.
2. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice la care a beneficiat de reducerea de Early Booking (rezervare din timp) sau last minute, atunci se aplica conditii speciale de renuntare, si anume penalizare 100% in caz de anulare, indiferent de momentul anularii rezervarii. Pentru anumite oferte termenele de plata si de renuntare/penalizare pot fi diferite – caz in care acestea vor fi mentionate pe oferte. Prin semnarea contractului, turistul recunoaste ca a fost informat si accepta termenele de renuntare/penalizare speciale aferente pachetului de servicii turistice achizitionat.
3. Neconfirmarea cerintelor speciale (fara plata suplimentara) si cu titlu informativ nu poate fi considerat motiv pentru anularea rezervarilor din partea Turistului.
4. Nu se accepta modificari la rezervarile cu early booking (modificari de nume, structura camera, perioada, pachet).

IV. Pretul
Preţul contractului este de EURO/RON pentru adultI (în cazul plăţilor în RON, se calculeaza cursul BNR din ziua plăţii + 2%) şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A.
Achitat avans , diferenta se achita pana in

V. Modalităţi de plată
Modalităţile de plată a preţului contractului sunt:
1.Avansul se achită la înscriere şi reprezintă minim 30% din preţul contractului.
2.Plata finală a pachetului de servicii se face cu minim 21 zile înainte de data începerii programului/pachetului de servicii turistice.
3.Agenţia poate aplica sistemul de vânzare în rate, în baza acordului cu turistul, cu condiţia ca turistul să respecte termenele de plată a avansului şi a plăţii finale.

VI. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. a) In cazul în care Agentia este nevoită să modifice una din prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel putin 15 zile calendaristice inaintea plecarii.
b) Aparitia cu mai putin de 15 zile inainte de plecare a unor situatii neprevazute de Agentie si nedeterminate de aceasta, cum ar fi: schimbarea hotelului fara a avea insa o categorie inferioara, schimbarea companiei aeriene sau a orarului de zbor, neindeplinirea grupului minim in cazul grupurilor, neobtinerea vizelor pentru toti participantii la excursie, modificarea taxelor de aeroport, aparitia unor situatii de forta majora, determina obligatia Agentiei de a informa turistul imediat ce ia la cunostinta de modificarea intervenita. Astfel de situatii nu sunt considerate a modifica prevederile esentiale ale contractului si nu constituie motiv de retragere.
2. Poate sa modifice pretul contractului in sensul majorarii sau micsorarii, dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de transport, a redeventelor si a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat;
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau agenţia de turism organizatoare constată că nu le va putea realiza, Agenţia este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice, fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a)când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră, sau unor imprejurari pe care nici agentia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevede sau evita (modificari de orar sau itinerar, intarzieri in traficul mijloacelor de transport etc).
În situaţia în care neexecutarea obligaţiilor contractuale se datorează agenţiei de turism organizatoare, Agenţia are dreptul să cheme în garanţie agenţia de turism organizatoare pentru plata despăgubirilor datorate turistului.
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului următoarele informaţii, în termen de 24 de ore de la data primirii lor de la turoperator:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
d) excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale. Sumele incasate pentru aceste excursii nu se fac in numele si pentru Agentie. Preturile la excursiile optionale pot fi mai mari decat cele cumparate de la receptia hotelurilor aceasta datorandu-se faptului ca persoanele participante vor avea la dispozitie un mijloc de transport care ii va duce si ii va aduce la hotelul respectiv, ghidul excursiei si dupa caz ghid local.
e) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
f) posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenţă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare ori de boală.

VII. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică (cu exceptia rezervarilor Early Booking, Last Minute), acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa in scris Agenţia cu cel putin 5 zile inaintea datei de plecare. In acest caz Agentia reziliaza contractul cu turistul care cesioneaza contractul si incheie un alt contract cu noul turist. Pentru calatoriile individuale, in cazul in care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai daca exista posibilitatea transferarii locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
Pentru modificarea de nume intr-o rezervare se percepe o taxa de 25 Eur/persoana.
2. In cazul sejururilor de odihna si / sau de tratament, turistul are obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor in Romania, respectiv : in statiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18.00 a zilei de intrare si se termina la ora 12.00 a zilei inscrise pe voucher ori pe biletul de odihna si / sau de tratament ; in statiunile din tara, altele decat cele de pe litoral, cazarea se face incepand cu ora 12.00 a zilei de intrare si se termina cel tarziu la ora 12.00 a zilei urmatoare celei inscrise pe bilet.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.
3.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
3.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
3.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului inţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane care sa asigure coeficientul de umplere a mijlocului de transport peste limita cheltuielilor, iar Agenţia a informat in scris turistul cu cel putin 7 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz in care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
4. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.
5. Dacă turistul, solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
6. Dacă după confirmarea serviciilor se solicită modificarea/completarea numelui/prenumelui turistului sau schimbarea structurii camerelor, se percepe o taxă de 40 euro/modificare si se poate efectua in limita locurilor disponibile in momentul solicitarii.
7. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
8.Turistul are obligaţia de a respecta programul de acordare a serviciilor turistice, respectiv: cazarea se face începând cu ora 14,00 a zilei de sosire şi se termină la ora 12,00 a ultimei zilei înscrise pe voucher / biletul de odihnă şi/sau de tratament. Sosirea la cazare mai devreme de ora 14.00 sau plecarea mai târziu de ora 12.00 nu îndreptăţeşte utilizarea camerelor timp mai îndelungat.
9. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
10.Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament) în vederea acordării serviciilor turistice.
11. In cazul rezervarilor Rent-a-car, titularul rezervarii are obligatia sa detina un card de credit internatinal pentru plata unei garantii solicitate de companie in momentul ridicarii autoturismului. In cazul in care compania de Rent-a-car refuza predarea autoturismului catre clint din motive legate de cardul de credit sau permis de conducere, Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.
12. Turistul se obliga sa respecte toate regulile impuse de compania aeriana pe durata zborului. In cazul in care compania aeriana sau turoperatorul nu stabileste alte limite, greutatea maxima a bagajelor este de minim 20 kg + 5 kg bagaj de mana la companiile de linie. Pentru companiile Low Cost greutatea bagajelor este contra cost si va fi in functie de compania aeriana si preferintele turistului.
13. Turistul este obligat sa se asigure ca documentele de calatorie, cartea de identitate sau pasaportul, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de siguranta.
Cetatenii romani pot calatori in statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Schengen si Spatiului Economic European cu cartea de identitate sau pasaportul in curs de valabilitate. Pentru a verifica lista statelor care permit intrarea pe baza cartii de identitate, lista statelor membre U.E., Schengen si Spatiul Economic Eurpoean, va rugam sa consultati site-ul Politiei de Frontiera www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
Accesul cu cartea de identitate mai este permis in urmatoarele state: Macedonia (90 zile), Muntenegru(30 zile), Serbia (90
zile), Norvegia (daca cartea de identitate romaneasca valabila este emisa dupa anul 2009, in care este specificata cetatenia romana. Cartile de identitate romanesti emise inainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de calatorie in Norvegia)
Pentru toate celelalte state din afara Uniunii Europene si pentru acele state pentru care cetatenii romani nu au nevoie de viza de intrare, accesul se face pe baza pasaportului valabil cel putin 6 luni de la data terminarii calatoriei. Pentru a consulta lista statelor pentru care nu este necesara viza de intrare accesati site-ul Politiei de Frontiera www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
Pentru tarile in care cetatenii romani au nevoie de viza de intrare, este necesar pasaportul valabil cel putin 6 luni de la data terminarii calatoriei. Anumite state nu permit accesul ca pasaport temporar sau nu aplica vize pe pasaport temporare, de aceea va rugam sa consultati serviciul consular al tarii in care intentionati sa faceti deplasarea sau solicitati acest lucru agentului dvs. de turism.
In cazul persoanelor casatorite recent, nu se accepta Cartea de Identitate anulata (perforata) de autoritati in vederea emiterii unei noi carti de identitate.
Copiii care nu au carte de identitate, vor trebui inscrisi pe pasaportul unuia dintre parinti. In acest caz, parintii care au copiii trecuti in pasaportul lor, vor calatori obligatoriu cu Pasaportul.
Agentia nu are nici o raspundere in situatia in care autoritatile de frontiera nu permit accesul turistului pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu are nici o responsabilitate daca turistului nu i se permite parasirea teritoriului unei tari de catre autoritatile de frontiera din statul respectiv. In aceste cazuri, turistului nu i se mai restituie contravalorea excursiei. Pentru minorii care calatoresc insotiti de un singur parinte, este necesar acordul celuilalt parinte exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat. Daca celalalt parinte a decedat, este necesara o copie dupa actul de deces.
Pentru minorii care au un singur parinte declarat in certificatul de nastere, este necesara o copie a acestui certificat.
Pentru minorii care calatoresc insotiti de un singur parinte si acesta este divortat, este necesara hotararea judecatoreasca definitiva prin care i-a(u) fost incredintat(ti) minorul(ii) si copie dupa actul de divort. Daca hotararea judecatoreasca nu este definitiva, este necesar acordul celuilalt parinte exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat.
Pentru minorii care calatoresc fara parinti si au fost incredintati unei terte persoane, este necesar acordul ambilor parinti exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat precum si cazier juridic pentru persoana care ii insoteste.
Daca nu va incadrati in niciuna dintre prevederile de mai sus, va rugam sa consultati site-ul politiei de frontiera: www.politiadefrontiera.ro si sa va asigurati ca intruniti conditiile prevazute de articolul 2 alin. 2 din Legea nr. 248/2005 cu modificarile ulterioare, apeland politia de frontiera la nr. de telefon 021.9590.Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre turist a unor formalitati suplimentare (de ex. calatorie impreuna cu minori, situatia in care numele turistului este schimbat ca urmare a casatorieidesfacerii, etc) acesta va indeplini toate cerintele legale. Turistul este obligat sa se informeze si sa respecte regulile de parasire a teritoriului tarii, impuse de Politia de Frontiera ( www.politiadefrontiera.ro).
14. In cazul in care o singura persoana angajaza servicii pentru un numar mai mare de turisti, conditiile contractului se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care s-au achitat serviciile.
Prin semnarea contractului sau prin rezervarea pachetului turistic, turistul declara faptul, ca a luat la cunostinta si accepta toate conditiile de calatorie prevazute in oferta.

VIII. Renunţări, penalizări, despăgubiri
În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) 50 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face de la data confirmarii pachetului pana la 31 de zile inainte de plecare.
b) 80 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 16-29 de zile inainte de data plecarii;
c) 100 % din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face într-un interval mai mic de 15 zile înainte de plecare sau pentru
- In cazul neprezentarii la hotelul de sejur in prima zi de sejur sau plecarea din hotel inainte de finalizarea serviciilor cumparate, penalizarea este de 100%.
- daca turistul nu este lasat sa treaca la una din frontiere din motive care sunt legate exclusiv de persoana sa sau din motive care nu pot fi imputate Agentiei
- daca turistul nu respecta conditiile de vanzare ale Agentiei, daca prezinta acte incomplete sau false, nu are pasaport sau nu achita excursia in termenele stabilite.
- 100% din pretul pachetului de servicii daca rezervarea este in regim Early Booking (rezervari din timp). Aceeasi penalizare se aplica si in cazul oricarei modificari (nume, data, hotel, etc) in regim Early Booking.
Aceste penalizari se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care progamul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare, anulare, penalizare (ex. programe de Paste, Craciun, Revelion, rezervari individuale, croaziere, destinatii exotice). In acest caz se aplica regulile special ale fiecarui program in parte, astfel:
-pentru cursele charter - conditii speciale fiecarei destinatii, speciale fiecarei destinatii , specificate in Programul Turistic si brosura (daca este cazul);
-pentru excursii - conditii speciale fiecarei destinatii, speciale fiecarei destinatii , specificate in Programul Turistic;
-pentru rezervarile efectuate la agentiile organizatoare straine (germane, austriece, olandeze, etc) si croziere - conditiile specifice fiecarui sistem de rezervari on-line (Der Tour, Amadeus-conditiile IATA, Schmetterling, etc).
-pentru actiuni speciale (campionate sportive, evenimente culturale, etc) - conditii specifice mentionate in Programul Turistic furnizat si brosura (daca este cazul);
2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
4. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de către poliţia de frontieră.
5. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
Pentru reducerea de early booking nu mai sunt valabile conditiile de retragere cu anumite procente de penalitati in functie de data de retragere ca la inscrierea standard.Indiferent de motivul retragerii,sumele achitate se retin ca penalitati in totalitate.

IX.Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi la fata locului o sesizare în scris, clar şi explicit cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii (conducerii hotelului, restaurantului). Pentru a fi luată în considerare, reclamaţia trebuie să fie semnată de reprezentantul prestatorului de servicii (hotel, restaurant etc), care va constata realitatea şi veridicitatea reclamaţiei
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 3 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca în termen de 30 zile calendaristice să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin.
In cazul in care turistul nu respecta termenul si conditiile prevazute pentru depunerea reclamatiei scrise, Agentia este exonerata de orice obligatie fata de turist.

X.Asigurari
Pentru serviciile turistice vandute in calitate de Agentie revanzatoare in contul unui Tour –Operator, in cazul insolvabilitatii sau falimentului Tour-Operatorului si in conditiile in care Agentia revanzatoare face dovada achitarii contravalorii serviciilor catre Tour-Operator , Agentia revanzatoare este exonerata de orice obligatie fata de turisti referitoare la banii incasati.
In aceasta situatie, responsabilitatea apartine in totalitate Tour-Operatorului, iar Agentia va face toate de demersurile necesare pentru recuperarea sumelor platite la Tour Operator dupa declararea falimentului acestuia.
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si / sau a sumelor achitate de turist in cazul insolvabilitatii sau
falimentului agentiei de turism la Societatea de asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP din localitatea BRASOV, Str. M. Kogalniceanu nr 15 ,tel 40268415280. Polita de asigurare seria I nr. 50481/27.10.2017.
Facultativ, turistul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare, care sa acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
In cazul în care asiguratul nu efectuează repatrierea turistului, turistul are obligaţia de a anunţa imediat asigurătorul prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie asigurătorul nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile prezentei poliţe de asigurare. In cazul în care turistul solicită de la asigurat rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii. Turistul are obligaţia de a notifica asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute mai sus. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative: a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice; b) confirmarile de primire precizate mai sus; c) fotocopiile de pe documentele de plata a avansului, in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist; d) fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare repatrierii acestuia.
Din despagubire se scade fransiza mentionata pe polita, daca este cazul. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către asigurător a documentelor justificative de la turist. In cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către turist, turistul are obligaţia de a restitui asigurătorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.
Agentia recomanda si incheierea unei polite storno pentru a acoperi eventualele penalitati de anulare din motive de forta majora, precum si a unor polite facultative pentru asistenţă în caz de boală, accidente şi altele asemenea, contract de asigurare pentru bagaje, etc

XI. Documentele contractului, se constituie ca anexa la acesta si sunt urmatoarele :
a) voucherul, biletul de odihna-tratament, biletul de excursie, dupa caz ;
b) programul turistic, in cazul actiunilor turistice.

XII. Dispoziţii finale
1 Prezentul contract se consideră încheiat în momentul semnării lui de către Agenţie , de către Turist şi a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2.Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face in conformitate cu prevederile prezentului contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice aprobata cu modificari si completari prin Legea 631/2001 cu modificarile ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta şi daca documentul conţine informaţiile prevăzute de art 10 alin. (2) Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind comercializarea pachetelor de servicii turistice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificarile ulterioare.
4. "Conform dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, SC Pagini Europene SRL este operator de date cu caracter personal inscris sub nr 19385 si prelucrează datele cu caracter personal furnizate de dvs. prin acest document, avand ca scop colectarea datelor pentru emiterea biletelor de avion , furnizarea de servicii turistice si a serviciilor de cazare. Prin furnizarea datelor dumneavoastră personale, înţelegeţi şi sunteţi de acord cu transferarea acestora către companiile afiliate sau colaboratoare, partenerii nostri contractuali din tara si/sau strainatate. Administrăm datele dumneavoastră personale pe durata necesară pentru furnizarea serviciilor de mai sus sau pentru o durata de 5 ani de la data incheierii contractului. Dacă, pe viitor, compania va fi achiziţionată de o terţă parte, este posibil ca datele să fie transmise pentru continuarea fără probleme a activităţii de afaceri. Furnizăm datele dumneavoastră autorităţilor competente şi forurilor de judecată la cerere şi în cazul in care acest lucru este solicitat de legislatia relevanta."